תמ"א 38/2 הסכמת דיירים

חשיבות הסכמת 80% מהדיירים במסגרת פרוייקט של תמ"א 38/2

בשנת 2012 לחוק המקרקעין הוצג תיקון אשר מאפשר גם בלי הסכמתם של כל הדיירים, להוציא לפועל פרויקט תמ"א 38/2.

בעצם כך, גם אם ישנם דיירים סרבנים אשר אינם עולים על 20% מכלל דיירי הבניין ואכן ישנה 80% הסכמה, תהיה אפשרות "לכפות" את הוצאת התוכנית לפועל על 20% מהדיירים שסירבו.

הגעה ל-80% הסכמה

לאחר הגעת הדיירים לרוב של 80%, על הדיירים להגיע להסכמה משותפת באשר לזהות היזם שיקים ויבצע את הפרויקט. בדרך-כלל ובמצב רצוי, בחירת היזם נעשית כאשר מלווה אותה עו"ד מקרקעין שנבחר ע"י הדיירים כמי שילווה את הפרויקט כשהוא זה שמנהל ומארגן את מכרז היזמים בפני הדיירים כאשר מטרת העל היא להשיא כמה שיותר את התמורות והבטוחות עבור הדיירים כך שיהיו הטובות ביותר עבורם, מבין כלל היזמים המציעים.

חתימה על הסכם "נון-שופ"

מרגע בחירת היזם הנבחר ע"י הדיירים, לרוב, חותמים הדיירים על הסכם Non-Shop מול היזם, מטרת ההסכם היא למנוע אפשרות מהדיירים להתחיל משא ומתן מול יזם אחר על מנת לקדם את פרויקט התמ"א, עד שישלים היזם הנבחר את כל הבדיקות הדרושות.

בחירת נציגים מטעם הדיירים

לאחר שהיזם הנבחר מודיע כי הוא מתכוון לקחת את ביצוע הפרויקט על עצמו, הדיירים בוחרים מספר נציגים מתוכם, אשר ישמיעו את רצונות הדיירים אל מול הגופים העירוניים, היזם ושאר הגורמים הקשורים (מפקח מטעם הדיירים שממומן ע"י היזם וכיוצ"ב).

בחירת הנציגים הינה החלטה חשובה ולכן יש צורך לבחור בדיירים אשר יוכלו לייצג במדויק את האינטרסים של כל הדיירים בפרויקט באופן אובייקטיבי.

חיפוש באתר

דילוג לתוכן